Αστικό περιβάλον
Ελος Αγυιάς: Ο Τσιμιγκάτος αθώος. Ο Δήμος; Εκτύπωση E-mail

Μετά από δύο αναβολές έγινε τελικά  στις 31 Ιανουαρίου στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πατρών η δίκη του Φάνη Τσιμιγκάτου, για την υπόθεση της ρίψης μπαζών τον Ιούνιο του 2002 και τον Δεκέμβριο του 2003, προερχόμενα από τις εκσκαφές της μικρής Περιμετρικής στο Έλος της Αγυιάς.
Ο Τσιμιγκάτος απαλλάχτηκε λόγω αμφιβολιών, αυτό όμως δεν σημαίνει δεν αποκαλύφθηκε η πικρή αλήθεια στο δικαστήριο.  Και αυτή είναι, ότι ο Δήμος Πατρέων και η Νομαρχία Αχαϊας κρύβονταν πίσω από έναν  ιδιώτη προκειμένου να διαμορφώσουν εκ του προχείρου, χωρίς μελέτες και αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων, διαδρομές για άθληση στο Ελος της Αγυιάς.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΞΕΡΟΛΑΚΚΑΣ Εκτύπωση E-mail

ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ: ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΛΥΣΗ

Παράνομα λειτουργεί εδώ και ένα μήνα ο ΧΥΤΑ στην Ξερόλακκα, αφού δεν έχει ανανεωθεί ακόμα η άδεια λειτουργίας του που έληξε στο τέλος του Δεκέμβρη.
Γεγονός είναι βέβαια ο κορεσμός του ΧΥΤΑ και η μη τήρηση βασικών περιβαλλοντικών όρων με αποτέλεσμα την ρύπανση των νερών και της ατμόσφαιρας όπως φαίνεται και από πρόσφατες μετρήσεις που έγιναν από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας..
Πιεστική είναι πλέον η ανάγκη για επιτάχυνση των διαδικασιών χωροθέτησης και επιλογής της νέας μονάδας επεξεργασίας που σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής  Ένωσης πρέπει να είναι φιλική στο περιβάλλον  και βιώσιμη.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΑΧΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μια ενδιαφέρουσα πρόταση Εκτύπωση E-mail

Επειδή στην παρούσα φάση οριστικοποιείται η μελέτη της νέας σιδηροδρομικής χάραξης από την ΕΡΓΟΣΕ είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει μια άμεση παρέμβαση στο ζήτημα «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΑΤΡΩΝ (ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ) ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΤΡΩΝ». Οι λόγοι που υπαγορεύουν αυτή την παρέμβαση είναι η αντιμετώπιση των οξυμένων και ολοένα επιδεινούμενων συγκοινωνιακών και κυκλοφοριακών προβλημάτων στην ευρύτερη περιοχή Πατρών.

Διαβάστε περισσότερα...
 
Ένα σπουδαίο κτίριο ξαναζεί! Εκτύπωση E-mail
 H ανακαίνιση του εξαιρετικού διατηρητέου στη γωνία Υψηλών Αλωνίων και Μεσολογγίου προχωρεί. Το λαμπρό αποτέλεσμα είναι ήδη ορατό. Ιδιαίτερα όταν το κτίριο παρατηρείται από την πλατεία Τριών Ναυάρχων πραγματικά αποδεικνύει την υπεροχή του έναντι των τυποποιημένων πολυκατοικιών που το περιβάλλουν. Πολυκατοικιών, που, μην το ξεχνάμε, πήραν τη θέση κτιρίων με ανάλογη ιστορική και αρχιτεκτονική ταυτότητα, από τα οποία ήταν γεμάτη η πλατεία Υψηλών Αλωνίων όπως εξάλλου και η κεντρική πλατεία Γεωργίου. 
  
Διαβάστε περισσότερα...
 
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Εκτύπωση E-mail

    Η Οικολογική Κίνηση Πάτρας εν όψει εξελίξεων και λήψης τελικών αποφάσεων σ’ ότι αφορά τις μελλοντικές κινήσεις περί το ακανθώδες πρόβλημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων και ιδιαίτερα των αστικών απορριμμάτων στο νομό μας, θεωρεί ότι είναι ώρα για υπεύθυνες τοποθετήσεις απ’ όλους στα πλαίσια ενός δημοσίου διαλόγου που οφείλει να είναι ουσιαστικός και έγκαιρος και όχι προσχηματικός και κατόπιν εορτής.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΠΟΔΗΛΑΤΑ Εκτύπωση E-mail

ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ 

 

Εισαγωγή

Το ποδήλατο, ένα μέσο ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλές αναπτυγμένες χώρες, μπορεί να συμβάλλει ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Είναι αναμφισβήτητα τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με τη βελτίωση του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, τη μείωση της ρύπανσης (ατμοσφαιρικής, ηχητικής, αισθητικής, κλπ), τη φυσική άσκηση, την ευελιξία της λειτουργίας του για μικρές αποστάσεις, (της τάξης των 5 χλμ) και τέλος την συμβατότητα της χρήσης του πριν και μετά από άλλα μεταφορικά μέσα, όσον αφορά μεγαλύτερες αποστάσεις. Το ποδήλατο μπορεί να εξυπηρετήσει μια μεγάλη ποικιλία μετακινήσεων για εργασία, αγορές, υπηρεσίες (υγείας, εκπαίδευσης), αναψυχή και άθληση.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ Εκτύπωση E-mail

ΔΕΚΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ για το Κυκλοφοριακό που συνήθως δεν … λέγονται

 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Οι αστικές μετακινήσεις ΔΕΝ είναι ένα σύστημα που μπορεί να αντιμετωπισθεί με ένα μόνιμο σχεδιασμό, εφ’ άπαξ. Αντίθετα η ραγδαία εξάπλωση των πόλεων προκαλεί ένα φαύλο κύκλο: Αύξηση της χρήσης Ι.Χ. – Νέα οδικά έργα  - Ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων – Αύξηση των μετακινήσεων - Αύξηση της χρήσης Ι.Χ. κ.ο.κ. Συμπέρασμα: Όσο περισσότερες αρτηρίες γίνονται, τόσο περισσότερο αυξάνονται η κυκλοφορία και η συμφόρηση. Το αποτέλεσμα είναι η υπερφόρτωση του οδικού δικτύου να οξύνεται αδιάκοπα. Γι’ αυτό  δεν θα πρέπει να καλλιεργούνται ανεδαφικές προσδοκίες στο κοινό ότι με κάποιο οδικό έργο ή με κάποιο κυκλοφοριακό μέτρο θα λυθούν τα προβλήματα (π.χ. δακτύλιος, διάνοιξη Κανακάρη, μικρή περιμετρική, πολυώροφα γκαράζ στο κέντρο κλπ). Απαιτείται μια δέσμη μέτρων ανάλογα με τους στόχους που θέτει κάθε φορά η κοινωνία όταν γίνεται ανασχεδιασμός του συστήματος.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΗΛΙΟΣ Ο ΖΩΟΔΟΤΗΣ Εκτύπωση E-mail
Το πετρέλαιο αντλείται εύκολα από τη γη, μεταφέρεται εύκολα με αγωγούς και φορτώνεται εύκολα σε  μέσα μεταφοράςκαι  καίγεται πολύ πιό εύκολα από το κάρβουνο . Γι’ αυτό έγινε η βασική ενεργειακή πηγή του 20ου αιώνα.   Το κόστος παραγωγής της ενέργειας  και η προοπτική απεξάρτησης από το πετρέλαιο οδηγούν τον άνθρωπο στη δημιουργία πυρηνικών σταθμών για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Όμως οι αναμνήσεις από τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, τα ατυχήματα σε πυρηνικούς σταθμούς, το άλυτο πρόβλημα της διάθεσης των πυρηνικών αποβλήτων δεν μπορούν να μας πείσουν για τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας.
Διαβάστε περισσότερα...
 
ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ Εκτύπωση E-mail

Ο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΠ

Δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας του ο Βιολογικός Καθαρισμός της Πάτρας συνεχίζει να επεξεργάζεται μόνο το 30 % των λυμάτων της Πόλης.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Εκτύπωση E-mail

ΜΙΑ ΩΡΙΜΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

 

Η ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Μετά από τριάντα χρόνια ανάπτυξης, η χρήση της αιολικής ενέργειας για ηλεκτροπαραγωγή έχει πλέον καθιερωθεί παγκοσμίως. Αυτό συμβαίνει διότι η τεχνολογία των αιολικών μηχανών είναι αξιόπιστη, οικονομική και αποφεύγει τα οικολογικά προβλήματα των συμβατικών μορφών ενέργειας (ορυκτά καύσιμα και πυρηνικά). Η εγκατεστημένη ισχύς αιολικών είναι περί τα 40.300 MW παγκοσμίως (πάνω από 60.000 ανεμογεννήτριες) με πρωτοπόρους τη Γερμανία (14,612 MW), την Ισπανία (6.420 MW), τις ΗΠΑ (6.370 MW), τη Δανία (3.076 MW), την Ινδία (2.125 MW) και αυξάνεται με ρυθμό περίπου 25-30% ετησίως, ενώ το μέγεθος της αγοράς που καλύπτει φθάνει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ ανά έτος. Η ενέργεια που παράγεται σε ετήσια βάση αρκεί για να καλύψει της ανάγκες 19 εκατομμυρίων κατοικιών (με ευρωπαϊκό στυλ διαβίωσης) ή 47 εκατομμυρίων ανθρώπων, υποκαθιστώντας περί τον ένα τόνο ορυκτών καυσίμων ανά έτος και ανά κατοικία.

Διαβάστε περισσότερα...
 
ΑΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Εκτύπωση E-mail

Ο αστικός χώρος: Ένα δημόσιο αγαθό υπό διωγμόν

 

Γενικότερα στη χώρα μας και ειδικά στην πόλη μας για λόγους που δια βραχέων θα θίξω στη συνέχεια, ο δημόσιος αστικός χώρος (και όχι μόνο, αλλ’ αυτό είναι μια άλλη ευρύτερη συζήτηση) τελεί υπό διωγμόν.
Διαβάστε περισσότερα...
 
<< Αρχική < Προηγ. 1 2 3 Επόμ. > Τελευταία >>

Αποτελέσματα 1 - 15 από 40
Ψηφοφορία
Ποιά η γνώμη σας για την οικολογική κίνηση Πάτρας
 
Who's Online
Έχουμε 1 επισκέπτη online

Επισκέπτες
mod_vvisit_counter Επισκέψεις 173711
Visitors Counter 1.0.2
Hosting by westweb